diumenge, 25 de setembre del 2016

Parlem sobre el menjar

Hola a tots i a totes! Ja veieu que m'estic intentant habituar al horari i de moment va bé. Us haig d'informar que l'experimen de Skinner està funcionant, d'aquí uns dies us penjaré una entrada amb la conculusió. Anem a entrar en matèria: avui parlem de menjar.

En varis llibres i pàgines web he llegit que a les xinxilles se'ls hi ha de treure el menjar, és a dir, només posals-hi el menjar en uns moments determinats del dia i després treure-li el bol. Personalment no m'agrada aquest sistema, ho trobo molt de gos, és la meva opinió. Per aquest motiu us explicaré què és el que faig perquè el Potet, la meva xinxilla, tingui una dieta sana i equilibrada. 

Com el menjar principal de les xinxilles és el fenc, li poso cada dia un bon grapat de fenc fresc. Sobre el pinsu, li poso cada dos dies un grapat de pinsu i dos de pipes. Si es dona el cas de que no ha menjat molt de pinsu, li trec les closques de pipes i li poso un grapat de noves, deixant-li el pinsu antic. Això passa varies vegades. 

A més sempre que puc li poso alguna cosa verda, enciam, síndria, les fulles de les pastanagues, tot el que trobi que li pugui agradar. També de tant en tant li dono alguna gominola de veritat, amb això em refereixo a que no son nous o avellanes. 

També deixo que a la nit corri i salti pel pati de dins de casa. Així fa esport, que també és molt important a l'hora de mantenir-se sa i en forma.

Aquí ho teniu, fins dimarts!
Resultat d'imatges de chinchilla comiendo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada